Produkten finns nu i din varukorg.

Till varukorgen Till kassan Handla vidare
Handelsvillkor

Handels- och köpvillkor

Juridiskt namn: roboexpert GmbH & Co.KG

Hauptstraße 25

49326 Melle

Tyskland

Så här handlar du hos oss:

1. Lägg produkter i varukorgen

2. Tryck på ”köp”-knappen för att lägga produkter i varukorgen. Du kan enkelt ändra antal produkt eller välja att ta bort varan helt.

3. Gå till varukorgen genom att klicka på kundvagnen

4. Känner du dig färdig, gå då till kassan

5. Granska beställningen

6. I kassan kontrollerar du att beställningen innehåller det du vill köpa. Om du vill lägga till nya produkter går du tillbaka till webshoppen och fortsätter handla. Annars går du vidare till att slutför du ditt köp

7. Sidan för kassan visas, fyll i dina uppgifter och klicka på "köp"-knappen

8. Välj betalningsalternativ

9. Orderbekräftelse skickas därefter till den angivna e-mailadressen

10. När ordern är skickad får du en leveransbekräftelse



Dessa villkoren gäller Roboexpert, samt Best of Garden och Home Deluxe. För den svenska hemsidan robotexpert.se


§1. Beställning

Varor/tjänster på Robotexperten kan enkelt beställas via vår hemsida, telefon eller e-post. Alla avtal vi gör är mellan oss och kund och de ingås på svenska.

Alla angivna priser är inkl. moms. Priserna är dagspriser och kan därmed inte garanteras i framtiden, utan kan komma att ändras. De angivna priser gäller tills vidare och priserna kan när som helst ändras utan avisering. Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella prisändringar och för felaktig information, påverkad av tekniska eller mänskliga fel. Vi håller rätten att avvisa beställningar gjorda med avsikt att sälja våra varor vidare till tredje parter. Roboexpert förbehåller sig även rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla misstänkta bedrägerier kommer att polisanmälas.

§ 2. Betalning

Vi erbjuder betalningsmöjligheter genom kreditkort/betalkort (Mastercard, Visa), banköverföring, Paypal, Amazon Pay osv.

Det är alltid avgiftsfritt att betala med kreditkort/betalkort, och det går inte att dra ett högre belopp än det du har godkänt vid köpet, det vill säga det som står angivet. Betalningen dras direkt och sedan kommer varan att skickas från vårt lager. Om det skulle tillkomma eventuella avgifter på alternativa betalningssätt, är detta tydligt angivet, så du kan se det innan du genomför din betalning.

Genom att betala med kreditkort/betalkort är du alltid garanterad mot eventuella missbruk. Detta eftersom du har möjlighet att avvisa en betalning när du tar emot din betalningsöversikt. Samt som användare av Paypal, är du också försäkrad mot eventuella missbruk.

§ 3. Leverans

Alla beställningar över 500 kronor levereras som huvudregel alltid fraktfritt. Om eventuella kostnader skulle tillkomma, blir du tydligt infromarad om detta.

Leverans sker enligt avtal med kunden. Skulle det mot förmodan vara fel eller brister i en order skickad från vårt lager, ombedes du kontakta oss senast 7 dagar efter att du har tagit emot varorna. Kom därför ihåg att omgående kontrollera innehållet av leveransen direkt vid mottagandet av ordern, samt kontrollera produkten.

Vid synliga fraktskador skall transportören göras uppmärksam på skadan, och skall noteras på fraktsedeln innan du kvitterar för varorna.

Lagerstatus: Det kan i sällsynta fall uppstå fel vid lagersaldot, vilket gör att antalet varor inte är 100 % korrekt uppdaterat, och att det därför eventuellt kan förekomma något längre leveranstid än angivet vid beställningen. Är så fallet, kommer vi självfallet omgående att kontakta dig och försöka korrigera felet så snart som möjligt. En försening kan även uppkomma under sommarhalvåret, då vi befinner oss i högsäsong. Vi ber om ursäkt för detta och jobbar så snabbt vi kan med att få varorna skickade.

Alla våra varor blir skickade med DHL från vårt lager i Tyskland, Düsseldorf. Viktigt att veta är att när din order når svensk mark är det Postnord som tar över leveransen. Vid frågor gällande exempelvis vilket postombud du kan hämta upp varan på, ber vi dig att direkt kontakta Postnord.

§ 4. Reklamationsrätt

Som konsument har du reklamationsrätt, vilket innebär, att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller få prisnedslag, beroende på den konkreta situationen. Detta självklart under förutsättning att reklamationen är berättigad.

Vid utnyttjande av din reklamationsrätt, ber vi dig kontakta oss vi mejl eller telefon.

Enligt reglerna ska du returnera varan med en grundlig beskrivning av felet eller bristen. Vi rekommenderar dock alternativet med att först kontakta oss med bilder och videos, eftersom fel och brister i många fall kan åtgärdas utan att hela produkten behöver skickas tillbaka till oss.

Om Roboexpert vid mottagande av en reklamation inte kan finna något fel på varan, kommer kunden inte att gottgöras för varans värde och detta klassas som utanför garantin. Det kan även uppstå kostnader, då inget fel på produkten kunnat hittas. Kostander i forma av ex. arbetstid och utförande av en grundlig koll av produkten.

Roboexpert reparerar inte alla varumärken själva, utan i vissa fall kommer dessa bli direkt skickade till tillverkarna av produkterna. 

Viktigt att komma ihåg är att enbart Husqvarna och Gardena (robotgräsklippare) har inklusive 5-års garanti. Alla andra produkter har 2-års garanti. Detta gäller även produkter från Best of Garden och Home Deluxe.

§ 5. Ångerrätt

Du har alltid 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss på Roboexpert, och ångerrätten gäller från den dag då vi skickat produkten.

Återbetalning av hela köpbeloppet kan endast ske om varan returneras till oss i exakt samma skick (nyskick) och mängd. Rätten till detta bortfaller med andra ord om du använt varan, vilket förringar varans försäljningsvärde. En väsentlig försämring kan vare att produkten har tagits i bruk (exempelvis om ett återuppladdningsbart batteri har aktiverats eller varan har används till ett ändamål den inte är menad för).

Vi tar därför inte emot eller tillbaka redan använda varor, det vill säga varor som blivit installerade och tagits i bruk.

Du kan inte ångra dig genom att vägra ta emot paketet eller inte hämta ut varorna utan att tydligt meddela oss om det.

Vi rekommenderar dig att spara originalemballage (förpakningar osv), fram till du har bestämt dig om du vill behålla den köpta varan eller inte. Bristande emballage kan nämligen i vissa fall betyda att varans försäljningsvärde förringas. Om en returnerad vara på grund av 30 dagars ångerrätt är skadat på grund av dålig emballering, kan Roboexpert frånta allt ansvar för återbetalning av varans värde.

Det är inget krav, men det rekommenderas och underlättar vårt arbete om kompletterande uppgifter bifogas med returvaran – såsom ditt returnummer eller ordernummer eller en kopia av orderbekräftelsen. Då kan processen gå snabbare.

Genom att skicka dina bankuppgifter eller överföringsbekräftelse kan återbetalning/ersättning som utgångspunkt gå snabbare. Roboexpert förbehåller sig dock rätten att vänta med att återbetala/ersätta beloppet tills varan fysiskt har kommit och tagits emot av vår personal.

§ 6. Avtal

Du skall vid varje köp acceptera villkoren, det vill säga våra handels- och köpvilkor. Du uppmanas till att läsa igenom villkoren grundligt. Köpeavtal med barn och unga under 18 år kan endast ingås av föräldrar eller andras tillstånd, som lagligt kan handla på barnets eller den unges vägnar.

§ 7. Persondatapolitik

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på Roboexpert, skall du låta först dig registreras med följande personuppgifter: namn, adress, telefonnummer samt e-mailadress. Vi företar registreringen av dina personuppgifter med syfte om att kunna leverera varan/varor till dig.

Personuppgifterna registrerade hos oss på Roboexpert och lagras olika länge beroende på syfte, varefter uppgifterna raderas. Vi förvarar och sänder inte kunduppgifter krypterade. Uppgifter lämnade till Roboexpert lämnas inte eller säljs inte vidare till tredje part, och vi registrerar inga känsliga personuppgifter.

När du är registrerad hos Roboexpert, har du alltid rätt att göra invändning mot registreringen. Du har även rätt till insikt i vilka uppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt persondatalagen, och frågor i samband med detta kan skickas via e-post till: info@myroboexpert.se.

§ 7.1 Cookiepolitik

Roboexpert använder sig av cookies på alla våra sidor, eftersom detta är nödvändigt för att sidan skall kunna fungera och vara lätt att använda och navigera sig på. Cookie används exempelvis för att en produkt ska kunna läggas till i varukorgen. Genom att klicka vidare på vår sida accepterar du automatiskt användningen av cookies.

Cookies ger även information om hur sidan används, vilket primärt används för trafikmätning samt optimering av inställningar. Alla cookies som används är icke-skadliga och har ingen åtkomst till känsliga personuppgifter eller möjlighet att sprida skadliga saker till andra program.


KONTAKT
Till
toppen